Meten en wegen

We startten ons thema met het lezen van het boek "kleine muis zoekt een huis"? Kleine muis zoekt een geschikt huis voor hem en zijn appel. Alle holletjes die hij vindt, zijn te klein en ze passen er niet in...

Hoe groot zouden we zelf zijn en hoe kunnen we dat meten om achteraf te kunnen vergelijken? We hebben gemeten met blokken, zetten streepjes op een groot blad papier.

Onze oudsten gingen aan de slag met stroken papier om wegen te leggen voor kleine muis die van appel naar appel bij haar holletje moest geraken.

Onze jongsten  moesten touwtjes meten die kleine muis nodig had om de appel in haar holletje te trekken. Welk touwtje is kort(er)/ lang(er)?

We hebben ook gewogen met een echte weegschaal. Wat weegt zwaar(der)/ licht(er)?

Het was een heel leerrijke week en onze kleuters staan nog regelmatig voor het grote blad in de klas te passen en te meten of ze al gegroeid zijn, wie er groter/ kleiner is dan wie :-)

20171010114304B
20171010140713B
20171010140706B
20171010140728
20171010135558
20171010113505
20171010113509
20171010113428
20171010113447
20171010113420

Geschreven door : Liesbet Provoost